Svenska med baby söker en digital kommunikatör, vikariat. 

 

Omfattning: Tjänsten är ett vikariat

Start:  Start så snart som möjligt, fram till september 2024

Svenska med baby söker en engagerad kommunikatör som ska ha hand om den digitala kommunikationen och arbeta med att stärka organisationens närvaro i sociala medier. Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt, fram till september 2024. Eftersom vi är en ideell organisation är lönenivån relativt låg, men vi som arbetar här tycker att stämningen och engagemanget hos kollegorna väger upp det, samt det faktum att organisationen befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi alla kan vara delaktiga.

Du kommer att vara en del i vårt kommunikationsteam som består av tre personer. En har huvudansvaret, men det är viktigt att du själv kan driva ditt arbete framåt och att du är ansvarstagande.

Kommunikationsteamet jobbar med alla team och verksamhetsområden inom organisationen, och du behöver därför gilla och vara bra på samarbeten. Som kommunikatör behöver du vara insatt i alla våra verksamhetsområden. Ibland kan det bli mycket att göra, så du måste vara beredd på att det periodvis kan bli lite stressigt. 

Ditt ansvar är att utveckla och genomföra strategier för att öka synligheten och engagemanget på våra sociala medieplattformar: Facebook, Instagram och LinkedIn. Du kommer också att ansvara för vår webbplats. Du får gärna vara relativt junior och ha en färsk utbildning med dig. Det är viktigt att du är bekväm med att använda analysverktyg för att kunna forma och förbättra våra marknadsföringsstrategier. Vi vill att du har koll på nyheter inom sociala medier för att säkerställa en relevant och uppmärksammad närvaro. Din förmåga att skapa innovativt och engagerande innehåll tillsammans med dina skrivande kollegor kommer att vara viktig för att fånga målgruppen. 

Du kommer naturligtvis också att arbeta med andra områden inom kommunikation, som exempelvis att göra enklare layout av annonser, banners och affischer. 

Vi tror att du är prestigelös, flexibel och öppen. Hos oss kokar alla kaffe men alla i organisationen har också en viktig roll och ägandeskap av vår verksamhet. Du kommer att arbeta från kontoret i Folkets hus i Bagarmossen, med möjligheter att arbeta hemifrån vissa dagar. Svenska med baby har kollektivavtal med Fremia och Akademikerförbundet SSR och tillämpar målstyrd arbetstid. Vi har 37,5 timmars arbetsvecka och 30 dagars semester per år.

Det är önskvärt att du har:
Erfarenhet och utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller relaterade områden.
Erfarenhet av att utforma och implementera effektiva marknadsföringsstrategier på sociala medier
Teknisk kompetens för att schemalägga inlägg, övervaka kommentarer och kunna hantera eventuella tekniska problem.
Förmåga att hantera flera kampanjer och vara noga med att alltid hålla deadlines.
Erfarenhet från arbete med företagssamarbeten.

Om Svenska med baby:
Svenska med baby är en organisation som arbetar med och för social inkludering. Vårt kontor finns i Bagarmossen, men vår verksamhet är nationell och finns i en rad olika kommuner i Stockholms län och i andra delar av Sverige såsom i Göteborg och i Malmö. Vår kärnverksamhet är öppna föräldraträffar, där nyanlända familjer med små barn möter etablerade barnfamiljer. Under dessa träffar har familjerna roligt tillsammans, leker, sjunger, fikar och pratar. Att mötas på lika villkor är en av förutsättningarna: alla lär av varandra, ett utbyte av erfarenheter och kunskap sker mellan föräldrar med olika bakgrund. 

Vi är idag 18 kollegor, varav ungefär hälften arbetar från vårt kontor, de andra arbetar hemifrån och ute i verksamheten. Vi kommer från 14 olika länder och ser det som en enorm fördel att vi alla har olika bakgrund. Eftersom vi idag är betydligt fler kvinnor än män ser vi gärna manliga sökande.

Ansökan: Skicka din ansökan, CV och referenser till olympia@svenskamedbaby.se. Märk din ansökan med ”Digital kommunikatör”. Sista ansökningsdatum är 5 november. Vi gör intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan den 5 november.

Pin It on Pinterest